...و عبور باید کرد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۹/۲۱

ستایش...

يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۱۶ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم...

به یاد شهید ایلیا...

هوس دوبیتی های باباطاهر رو می کنم...کتابش رو همراه ندارم...هر چند که دل چسب نیست...اما مجبورم دانلود کنم و پشت دستگاه بخونم...همیشه وقتی شروعش می کنم...تا آخر می خونم...تا تمومش نکردم ولش نمی کنم...

مو از قالوا بلی تشویش دیرم.....گنه از برگ و باران بیش دیرم

اگر لا تقنطوا دستم نگیره.....مو از یا ویلنا اندیش دیرم

***

شب تاریک و سنگستان و مومست.....قدح از دست مو افتاد و نشکست

نگهدارنده اش نیکو نگه داشت.....وگرنه صد قدح نفتاده بشکست

***

خوشا آنانکه سودای ته دیرند.....که سر پیوسته در پای ته دیرند

بدل دیرم تمنای کسانی.....که اندر دل تمنای ته دیرند

***

 کجا بی جای ته ای بر همه شاه.....که مو آیم بدانجا از همه راه

همه جا جای ته مو کور باطن.....غلط گفتم غلط استغفرالله

***

الهی سوز عشقت بیشتر کن.....دل ریشم ز دردت ریش تر کن

از این غم گر دمی فارغ نشینم.....بجانم صد هزاران نیشتر کن

***

به کس درد دل ما واتنی نه.....که سنگ از آسمون انداتنی نه

بمو واجن که ترک یار خود که.....کسیس یارم که ترکش واتنی نه

***

خداوندا به فریاد دلم رس.....تو یار بی کسان مو مانده بی کس

همه گویند طاهر کس نداره.....خدا یار مو چه حاجت کس

........................................................

*.اندر احوالات غلط کردم های دانشجویی:

یادمه ترم سه که بودم من و دوستم خودمون رو برای امتحان پایان ترم فیزیک (۳)  آماده نکرده بودیم...خیلی نگران بودیم...خدا خدا می کردیم که یه اتفاقی بیوفته...دری به تخته ای بخوره...امتحان لغو بشه تا ما بتونیم بخونیم...چون ترمای اولمونم بود هنوز گردن کلفت نشده بودیم و موقع امتحانا استرس می گرفتیم...خودمونو با دلهره و اضطراب آماده کردیم که بریم سر جلسه ی امتحان...یه دفعه از بچه ها شنیدیم که برق سراسریه دانشگاه قطع شده و امتحانا لغوه..باور نکردیم...رفتیم سر جلسه دیدیم...بعله درسته...خیلی خوشحال بودیم از این که حاجت روا شدیم و می تونیم تو این فرصت باقیمونده درسو بخونیم و یه نمره قابل قبول بگیریم...امتحان ده روز عقب تر افتاده بود...اما خب...نه من توی اون ده روز درس خوندم و نه دوستم...هر دومون هم افتادیم اون درس رو...

یا علی مددی...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۲
مانا

نظرات  (۱)

۰۲ بهمن ۹۰ ، ۲۰:۳۶ آنتی بیوتیک
خاطره ای که برای همه تکرار شدنیست!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">