...و عبور باید کرد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۹/۲۱

اَینَ الرَجَبیون...

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۹، ۰۸:۵۶ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
ب.ی.ش.ا
خسران بزرگی است که در ماه رجب قلب را نسبت به این ماه متذکر نکنیم . در مورد ماه رجب روایت مشهوری از کتاب المراقبات مرحوم آیت الله ملکی تبریزی (ره) خدمت تان نقل می کنیم...


رُوِیَ عَن النبی (صلوات الله علیه و آله ) :اَنَّ اللهَ تَعالی نَصَبَ فِی السَّماءِ السابِعَه مَلِکاٌ یُقالُ لَهُ الداعی
"خدا یک ملکی در آسمان هفتم دارد که اسم این ملک در آن آسمان « داعی » است ( اول یادتان باشد چرا آسمان هفتم ؟ آسمان هفتم مقام حقیقت محمدی(صلوات الله علیه وآله)است یعنی این روایت منطبق است بر مقام پیامبر آخرالزمان (صلوات الله علیه و آله )"


فَاِذا دَخَلَ شَهرُ رَجَب،یُنادی ذلِکَ المَلک کُلَّ لَیلَهِ مِنه اِلی الصّباح

"از سر شب تا صبح این ملک ندا می کند  یعنی غیب هفتم عالم بر غیب جان شما ندا می کند. آری خداوند یک ملک را مأمور کرده است که در این یک ماه با جان ما این حرف ها را بزند"


طُوبی لِلذاکِرین ، طُوبی لِلذاکِرین


"یعنی ملک می گوید ، خوشا به حال آنهایی که اهل ذکر حق هستند ، خوشا به حال آنهایی که اهل اطاعت هستند ، ملک می گوید:ای ذاکران ! مطیعان ! مستغفران ! مژده ،مژده ، بشارت ، بشارت"


یقُول الله تعالی : اَنَا جَلیسُ مَن جالَسَنی


"خدای تعالی می فرماید : کسی که با من بنشیند ، من با او می نشینم"


وَ مُطیعُ مَن اَطاعَنی


"خداوند می فرماید : در این ماه بدانید که من پیروی می کنم از کسی که از من پیروی کرد . ببینید مشکل چقدر حل می شود . مگر ما گاهی نمی خواهیم از شرّ یک مشکل راحت شویم . از یک فساد اخلاقی ، از وسوسه های آزاردهنده راحت شویم ؟ می فرماید : این ماه آن ماهی است که اگر از من اطاعت کنی ، آن وقت هر چه بخواهی ، من از تو اطاعت می کنم و هر چه بخواهی به تو می دهم . یعنی از دریچة رجبی شدن ، می شود حوائجی را که خداوند حاضر است به ما بدهد ، به ما بدهد . یعنی بندة رجبی ، بنده ای است که می تواند کاری کند که حکم خدا با حکم خود آن بنده متحد شود ."


غافِرُ مَنِ استَغفرنی


"در ادامة روایت هست که آن ملک می فرماید من بخشندة آنم که از من بخشش خواهد "


اَلشَّهرُ شَهری


"ماه ، ماه من است"


وَالعَبدُ عَبدی


"بنده هم بندة من است"


والرََحمَهُ رَحمَتی


"یعنی رحمت در این ماه همة رحمت است، آن هم رحمت من است"


فَمَن دَعانی فی هَذاشهر اَجِبتُه


"هرکس مرا در این ماه بخواند اجابتش می کنم و جوابش را می دهم
این یک نوع استجابت خاص است . یعنی تو در این ماه در هر شرایطی هستی که هرچه بگویی به سرعت اجابت می شود، در شرایط دیگر این جور نیست"


وَ مَن سَألَنی اَعطَیتُهُ وَ مَنِ استَهدانی هَدَیتُهُ


"می فرمایند : اگر از من چیزی بخواهید به تو می دهم ، پس چرا نمی خواهید ؟ و اگر از من طلب هدایت و راه جویی کنی تو را هدایت می کنیم . بله حرف یاد ما دادند که ما در این ماه از خدا بخواهیم که خدایا ما را هدایت کن"


وَ جَعَلتُ هذَالشَهرَ حَبلاً بَینی وَ بَینَ عِبادی


"این ماه را چون یک ریسمان قرار دادم بین خود و بندگانم"


فَمَنِ اعتَصَمَ بِه وَصَلَ اِلَیَّ


"کسی که به ریسمان ماه رجب چنگ بزند به من وصل می شود"


ماه رجب ماه امیرالمؤمنین (علیه السلام) است ، یعنی ماه ولایت جنبه های غیر الهی از دل و یک به خود آمدن ، دلی که ولایی شد این دل غیرِ حق را نمی خواهد ، آن وقت این دل عشق به نبی - که مظهر نمایش صفات حق است - می رسد و برایش پیدا می کند . ماه رمضان می شود شَهرُ الله، می شود ماه ملاقات با خدا . یعنی خودت را برای من در این ماه خالص کن تا بتوانی ولایت و نبوت را بفهمی و از
خدا شروع کن - در ماه رجب - و به خدا ختم کن - در ماه رمضان - .پس یک خلوص اولیه داریم با ماه رجب ، روزه و استغفار ماه رجب از این کارها می تواند بکند .

آدم روزه که بگیرد و ان شاء الله دعاهای ماه رجب را هم بخواند و دقت کتد ،به قول بزرگان می گویند : "دعاهای ماه رجب عجیب است این قدر عجیب است که عده ای ادعا می کنند که بعضی از این دعاها در ماه رمضان هم پیدا نمی شود" و انصافاً هم از جهت توحید و ولایت یک مراتب خاصی در دعاهای ماه رجب هست ، خدا توفیق مان بدهد که هم درس بگیریم و هم به کمک آن ادعیه با خدا مناجات کنیم .
تأکیداتی داریم تا ان شاء الله همه مان نتیجه بگیریم.

یکی ایجاد زمینة نورانیت فکری ای است به کمک دعاها و تأمل در محتوا و فرهنگ دعاها ، که عامل زمینة نورانیت فکری است ، و حیف است که این دعاها را از دست بدهید . یکی هم ایجاد زمینة همت عملی است با روزه .
ماه رجب ماهی است که ما باید دنبال کشف یک کمالی بگردیم و مرتب خودمان را آماده و آماده کنیم تا کمالی در ما پیدا شود که وقتی ندا می کنند اَینَ الرَجَبیون ان شاء الله ما جذب می شویم...


بر گرفته از کتابچه ماه رجب استاد طاهرزاده...

                                                                                                     یا علی مددی...

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۳/۲۲
مانا

نظرات  (۱۷)

سلام

حس خوبی پیدا کردم.
امیدوارم که زلال بشیم امسال!



دعا کن برام.
وفقکم الله
خیلی مطلب خوب و قابل استفاده ای بود....
ای کاش اون موقع که اهل آسمان ندا سر میدهند که "أین الرّجبیّون" ما هم جزو رجبیون باشیم.....
از خدا می خوام ما رو از خواب غفلت بیدار کنه....
التماس دعا
یاعلی
ترجمه عبارتهای اول زیادی داشت به ایشون بفرمایید احادیث را بفرمایند از خودشون نطق نکنند
سلام و رحمت الله
ریا نیست برای استفاده دوستان میذارم....
من از یک ماه پیش مشتاقانه منتظر رجب بودم و روز شماری میکردم و سعی کردم برنامه خوبی بریزم برای رجب و شعبان و رمضان که هم برنامه فرهنگی هست هم مذهبی و هم درسی\ بیشتر کلیات برنامه رو بسته ام اما خب انشااله در حین اجرا باز برنامه ریزی جزیی تری خواهم داشت/
پارسال تجربه خوبی از بهره ماه رمضان داشتم و افسوس خوردم که چرا از رجب شروع نکردم برای همین امسال این تصمیم بزرگ رو گرفتم...
خوبه که تا دیر نشده دوستان هم همتی مضاعف کنند و به عشق الهی با عنایت خاص مولا خودشون رو برای ماه مبارک ضیافت الله آماده کنند....
اگه اینطوری بشه اون وقت انشااله نماز عید فطر رو باکمال اخلاص و خوشحالی و تواضع به درگاه الهی میخوانیم.... انشااله
در این راه به دعای دوستان خیلی خیلی محتاجم....
پس باهم یاعلی مددی ....
عیدتون هم مبارک
ممنون
من اگه بودم فقط عربی ها رو می زاشتم
۲۳ خرداد ۸۹ ، ۱۹:۱۵ سندس دختری در جست و جوی حقیقت
سلام

...نزدیکی به شهید ایلیا به دل است که مطمئنن شما هم خیلی بهش نزدیک هستید.

التماس دعا
در پناه حق
السلام ...
منبر سه شنبه شبمان اگر چیزی داشت برای شما ..

طیب الله انفاسکم ...
سلام مهربان!

انقدر زیبا و جذاب نوشته ای..

که همه ی پست هایت را با خود زمزمه کردم..

چقدر دلنشین می گویی از رورزهایی که می گذرند و..

و من الله توفیق

یامهدی.عج.
سلام


خدا قوت


با مطلب سید حسین خمینی کیست؟ در خدمتتون هستم.




مدد مولا

گیر من هم به متن ایشونه نه شما...
سلام دوست خوب من..

ممنونم که زود زود میای پیشم..

ممنون
۲۵ خرداد ۸۹ ، ۱۵:۵۸ نبضگیرخداوند شما را ازشماررجبیون قرار ده
خداوند شما را ازشماررجبیون قرار دهد.
در اعمال لیلة الرغائب این حقیر را درنظرداشته باشید. ملتمس دعا.
خدا بزرگ است ..
اگر ماه ِاوست پس چرا به سحرش راهم نداد امروز؟!
مشعوف شدیم!!
ضمنن ! هیچ جان گفتم که به این خدا گیر نده!
یا اول
سلام
باریمه نور رجبیه تان به سلول تبعیدی افتاد
خداوند شما را دوست بدارد
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">