...و عبور باید کرد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۹/۲۱

زود تر از موعد ِ مقرر...دیر تر از موعد ِ مقرر...

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۱، ۰۴:۱۲ ب.ظ
به نامش...

به یک دلیلـــِ کاملن مضخرفی* دوست داشتم بعدن بنویسم...اما امروز شروع کردم به دوباره نوشتن...میم ِ لام گفت که امروز چله تموم شده...راست می گفت...دقت نکرده بودم...به نیتـــِ چله هم نبود...اما بر حسبـــِ اتفاق _نه...چون مطمئنم که هیچ چیزی تو این دنیا اتفاقی نیست..._امروز چهل روز از ننوشتنم در این جا می گذره...

یک دلیلی که باعث شد بخوام امروز پست بذارم...تموم شدنـــِ درسم بود..._البته اگرر نمره ی قبولی بیارم_

داشتم خاطراتــــِ این شیش سال رُ مرور می کردم...

85-86

86-87

87-88

88-89

89-90

90-91

از زمستانـــِ 84 شروع می کنم...زمستانـــِ تلخی که مسیر ِ زندگیم رُ عوض کرد...شیرین بود...چون پایـــِ منُ به اصفهان کشوند ُ مابقیـــِ ماجرا ها...اما تلخ بود چون هنوز حسرتش رُ می خورم...فکر می کنم اگر تلخ نمی شد...الآنم خیلی بهتر رقم خورده بود...زمستانی که از درس خوندن بیزار شدم ُ دیگه درس نخوندم...منی که واقعن خر می زدم واسه رتبه ی 5 شدن تا برم رشته ی هوا-فضا...دیگه نخوندم تا تیر ماه...تیر ماه شدم 6000...

تابستانـــِ 85...لحظه شماری می کردم برای اومدنـــِ نتایجـــِ کنکور...از خیلی از حالاتـــِ روحی صرفـــِ نظر می کنم ُ نمی نویسمشون...اما همیشه در خاطرم خواهند ماند...حالاتـــِ روحی که باعث شد...وقتی جلویـــِ پدر انتخاب رشته کردم...اومدم در خفا کدها رُ جابه جا کردم...اولین انتخابم رُ زدم اصفهان...و از همون هم قبول شدم...

پاییز ِ 85...دختر ِ خجالتی که تا حالا با هیچ کسی دوست نبود رُ با کلی وسیله در آمفی تئاتر ِ خوابگاه تنها گذاشتند ُ برگشتند تهران...اون موقع ها بابام هم موبایل نداشت چه برسه به خودم...صبحـــِش اولین روز ِ ماهـــِ مبارک بود...سحری خواب موندم...مجبور شدم بدونـــِ سحری روزه بگیرم....بهم گفتن خوابگاهت یه ساختمونـــِ دیگه است...مجبور شدم کلی وسایلــــِ سنگینُ جابه جا کنم به اتاقـــِ شماره ی 248...

به خاطر ِ مسائلی از پاییز ِ 85 متنفرم...

زمستانـــِ 85...دومین دوستـــِ خوبی که خدا واسم فرستاد...اولین بار تو کلاســـِ ادبیات اومد ُ ازم جزوه گرفت...بعدش بیشتر با هم دوست شدیم...هیچ وقت یادم نمی ره وقتی بهم گفت زهرا چقدر خوشحال شدم مقنعه ات ُ گذاشتی کنار  ُ روسری لبنانی بستی...

گذشت ُ گذشت...تا رسید بهار ِ 87...اوجـــِ درگیری های روحی...حذفـــِ ترم واسه خاطر ِ این که بفهمم بالاخره عشق مهمه تو عرفان یا عقل ! فقط همین...

کلن از خط ِ درس اومده بودم بیرون...تو هوا سیر می کردم...یادمه وقتی دیگه نفسم هم از گلوم رد نمی شد...تنها جایی که می رفتم تا آروم بگیرم...گلستانـــِ شهدا بود...یادم نمی آد چطور جذبـــِ گلستان شدم...منی که وقتی بابام کنار ِ مزار ِ شهدایـــِ گم نامـــِ فاز ِ 3 شهر ِ جدید ِ اندیشه ی شهریار نگه می داشت با غرور پیاده هم نمی شدم ُ از دور به زور صلواتی می فرستادم...اما یک چیزی تهـــِ دلم بهم می گه هر چی که دارم از شهدای همون جاست...

من حتا نمی دونستم مشروطی چیه...سری به واحدایی که باید انتخاب کنم نمی زدم...یه ترم یادمه فقط 2 واحد پاس کردم...نمی دونستم که می شه رفت پیشـــِ استاد ُ ممکنه دلش به رحم بیاد...هر جا می دیدم که آماده نکردم خودمُ نمی رفتم سر ِ جلسه...

الآن که دارم به اون روزا فکر می کنم...حس می کنم یک عمر زندگی کردم...یک عمر تجربه دارم...یک عمر خاطره دارم...از دنبالـــِ استاد ِ عرفان گشتن...تا دنبالـــِ  فلان کتاب گشتن تا فلان برنامه رُ ریختن...فلان سیر ُ سلوکُ شروع کردن ُ...

من فقط توی لاکـــِ خودم بودم...با بیرون از خودم هیچ کاری نداشتم...هیچ کاری...فقط دنبالـــِ حقیقتی بودم که مثلـــِ خوره به جونم افتاده بود ُ آرومم نمی ذاشت...

بهار ِ 87...اون شبی که تا صبح زار می زدم...هیچ لحظه ای مثلـــِ اون لحظه نبود...لحظه ای که از شدتـــِ درد به خدا پناه ببری...هر چند که بعد ها ضایعش کردم اون لحظه رُ...اما یک حســـِ نابی بود که هیچ وقت تکرار نخواهد شد...

و عبور باید کردی که در لحظاتـــِ پایانیـــِ بهار ِ 87 به دستـــِ چهارمین دوستــــِ خوبم بهم هدیه داده شد...

وقتی با انتقالیم به دانشگاهـــِ امام صادق موافقت شد چقدر خوشحال شده بودم...اما رد شدن تو مصاحبه اش غرور ِ خطرناکی که داشتم رُ ترکوند...چقدر له ُ خورد شدم تو جلسه ی مصاحبه اش...

بعد پاییز 88 دیگه دستم رو شد...فهمیدن خودمُ زدم به بی خیالی...گریه می کردم ُ به بابام می گفتم خسته ام...می خوام تغییر رشته بدم...اما بابام مثلـــِ همه ی وقتایی که شکست می خوردم ُ با مهربانی ُ صبوری بهم می گفت شکست مقدمه ی پیروزی است نگران نباش...نذاشت کاری رُ بکنم که اگر می کردم مطمئنم پشیمون می شدم...

دیگه چیز ِ خاصی یادم نمی آد...

شاید به خاطر ِ این که بعد از اون از لاکـــِ خودم اومدم بیرون...ُ شروع کردم به جنگیدن با خودم...برای نجات پیدا کردن از درس خوندن !

اما خدا تو این سالـــِ آخری به همه ی سوالایی که تو این سال ها دنبالش می گشتم ُ پیداشون نمی کردم جواب داد...یکی یکی...به ترتیب...و من رُ رسوند به اون جواب هایی که دنبالش بودم...

همه ی روز ها ُ لحظاتـــِ این شیش سال می ارزه به تک تکـــِ اون جواب هایی که خدا بهم داد...

امروز وقتی ساعتـــِ 12 شد ُ آخرین برگه ی امتحانیم رُ دادم...آخرین درسم هم ترمودینامیک بود...درسی که من خیلی باهاش خود درگیری ! داشتم...فکر می کردم حســــ عجیبـــِ آزادی رُ تجربه خواهم کرد...فکر می کردم یک نفســــِ عمیقی خواهم کشید ُ خواهم گفت سلام آزادی...فکر می کردم تمامـــِ حرص ُ عصبانیت هام رُ سر ِ کتابهایی که دیگه نمی خونمشون در خواهم آورد...اما هیچ کدوم از این ها اتفاق نیوفتاد...حتا دیشب که داشتم با خودم می گفتم اولین کاری که بعد از اتمامـــِ امتحان می کنم اینکه که می رم نماز خونه و سجده شکر به جا می رامم انجام ندادم...اما رفتم گلستانـــِ شهدا...

به شهید محسنـــِ داوودی دهاقانی دانشجوی شهید ِ رشته ی فیزیک گفتم که بالاخره تمام شد...

همه چیز گذشت...تمام شد...با تمامـــِ خوبی هایی که خدا نشونم داد...و با تمامــــِ بدی هایی که من در عوض نشون دادم...

از نا امید نشدن تحتــــِ هر شرایطی به درگاهـــِ خدا...تا عقل آدم رُ به لبـــِ دریا می رسونه اما این عشقه که تو خود ِ دریا می ندازه...از شهدا شما کی بودید...تا اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضا...از گفتگو با خدا تا من عرف نفسه فقد عرف ربه...از بندگی تا کلُ من علیها فان...از یا ربــِ تا اعوذ بالله من شر ِ نفسی...از یا احد تا مقامـــِ طلب...از سلوکـــِ فردی تا سلوکـــِ اجتماعی...از عظمتـــِ مقامـــــِ پدر ُ مادر...تا معجزه ی ولایت...از یا حسین...تا یا زهرا...

چون خیلی وقته ننوشتم...نوشتن هم از یادم رفته...می خواستم قشنگ بنویسم...لا اقل برای خودم که بعدن ها دوباره می خونمش...

*.فک کنم مزخرف درست باشه !

*.تو این دنیا هم حسرتـــِ حقیقتـــِ 851190313 رُ نخورم...قطعن تو اون دنیا خواهم خورد...شماره دانشجوییم بود با آخر ِ 313...

*.اما یک چیزی مانده...عشق !

*.خدایا...چه کنم...خودت می دانی با چه !

*.چمران...31 خرداد...فیزیک...خیلی خوب می تونستند با هم ارتباط داشته باشن !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۳/۳۱
مانا

نظرات  (۲۰)

می دونم تو این ایام همه از امتحانات و کنکور خستن ولی یه کنکور بزرگ در پیش رو داریم یا همین الانم در گیرش هستیم
این کنکور برای::: انسانهاست:::: در همه مقاطع
تاریخ برگزاری این کنکور: عصر غیبت امام زمان
امیدوارم هممون از این امتحان بزرگ سر بلند بیرون بیایم و امام زمان خوشحال کنیم


الـلـــ♥ــــهــــ♥ـــم عجـــ♥ـــل لولیـــ♥ـــک الـــ♥ـــفرج
کامنت گذاشتن روی بعضی نوشته ها سخته ؛ مثل این نوشته تو ؛ چون تووش خیلی چیزهای علی الظاهر بی ربط هستن که به هم ربط داده میشن ؛‌ ولی خیلیهاش برام آشنا بود ؛ اینکه ما توی موقعیتهایی قرار میگیریم که خودمون باید با آزمون و خطا تجربه کنیم و به نتیجه برسیم چیز قطع به یقین بدی نیست ولی سختی های خودش رو داره . هر چی باشه ، ما همیشه در حال یاد گرفتنیم ؛ اینکه چطور فکر کنیم و چطور زندگی کنیم ...
خیلی هم قشنگ بود
کلا هر چیزی که از دل برمیاد ش قشنگ می شه
چه دوران جالبی بوده
چه اتفاقات عجیب و جالب ی
یاد خودم هم افتادم
که تو مصاحبه امام صادق وقتی پرسیدن برا چی میخوای بیای رک گفتم برا این که اگه مهندسی خوب قبول نشدم بیام این جا
جالب ش این جاست که قبول م کردن
ولی نرفتم و اومدم فیریک
فکر هم نمیکنم که پشیمون باشم
دارم فکر میکنم وضع من چهار سال دیگه چطوری ه
همین طوری میمونم
بهتر میشم
یا بدتر؟

یه دونه از اون عجب های مدل خودم باید بگم و سر تکون بدم و بشینم کلی تا فکر کنم:-)
ان شاالله قبول میشید این چند تا درس آخر رو هم و خلاص می شید
۳۱ خرداد ۹۱ ، ۱۷:۴۳ زهره سعادتمند
به خودتم که گفتم اصلا بهت نمیاد فیزیک بخونی. و اصلا بهت پیشنهاد میکنم از اینجا به بعد رو ازش دست برداری و بچسبی به علوم انسانی. میدونم موفق میشی. دغدغه ش رو هم داری. علوم انسانی به کسایی مثل تو نیاز داره نه من!

کاش یه سر میومدی قم دوباره. معلوم نیس کی بتونم ببینمت دیگه.
البته ایشالا با میلاد بعدی قسمت بشه بیای قم![ چشمک ]
پاسخ:
اوهـــ...حالا کو تا میلاد ِ بعدی !
کل این سالهایی که نوشتی رو با روزگار خودم مقایسه کردم! چقدر متفاوت بود.
.
.
.
و تنها چیزی که میتونم بگم: مبارک باشه.
ببین...خدا هر کسی رو برای یه کاری آفریده...ببین برای چه کاری ساخته شدی...برو دنبال همون!
حیف شدا...کاش یه بار دیگه قبل ازین که بری از اصفهان می دیدمت!
پاسخ:
قربانت...من هم دوست دارم دوباره ببینمت...یا یک شنبه این جا هستم...اگه تونستی بگو...
۰۱ تیر ۹۱ ، ۰۱:۵۶ میمِ‌ لام
به قولِ آرش خانِ سالاری «گاهی انسان ذکر گذشته را به ذکر امروز ترجیح میدهد..»
.
یه چیزی می‌خواستم بگم بعد دیدم گنده‌گو(؟)یه. بی‌خیال شدم./
سلام علیکم
این شرحی که من خوندم ، زیاد با "هوا و فضا" فرقی نداشت ... !
پاسخ:
چه عجب یکی ما رُ درک کرد...
۰۱ تیر ۹۱ ، ۰۹:۳۴ زهره سعادتمند
این چه حرفیه میزنی؟! خب یدفه چارتا فحشم میذاشتی روش تحویلمون میدادی دیگه!
تو «علوم» انسانی رو «علم» به حساب نمیاری؟؟؟
اصن آقا روی چی مث علوم انسانی و بومی کردنش تاکید دارن؟
از اون حرفا زدیا.
خدایا
به من بفهمان
بدون تو چه میشوم
اما
هرگز نشانم نده...
پاسخ:
آه !
همین که هستی خودش جای شکر داره

خوش اومدی
پاسخ:
خوش حال می شیم از حضور ِ دوستانی مثلـــِ شما در این جا
موافقم ...
۰۱ تیر ۹۱ ، ۱۸:۵۷ زهره سعادتمند
شاید چون در زمینه ی علوم انسانی پیشرفتی ندیدن که ما بخوایم شادی شون رو ببینیم!
سلام علیکم
احوال شما ؟
در عین اختصارش نسبت به حجم این سالها خیلی کامل و جامع هم بود
سرنوشت آدم ها گاه به ثانیه هایی بنده که وقتی بعدها برمیگردی و به گذشته نگاه میکنی میبینی که . . .
خیره انشاالله ؛
من دیگه نیستم...فردا صبح بلیت دارم...
بالاخره ولی اگه باز گذرت افتاد این ورا یه ندا بده...!بالاخره سفر تفریحی که میاید؟!:)
پاسخ:
حیف شد...چشم حتمن...
چقدر خوشکل نوشتی!
نمیدونم اما یه حسی عجیبی از خوندنه مطلبت جذب کردم.. تلخ - گس...
اما امیدوارم دیگه شاد باشی..
ما تا تو این دنیاییم آزادی رو اونطوری که باید نمیفهیم.. دنیا دار ٍ مکافاته !

این جهان زندان و ما زندانیان
برشکن زندان و خود را وارهان..
پاسخ:
ممنون از لطفتون.
سلام زهرا جونم ..

آخی ..

با هم فارغ التحصیل شدیم دختر !

..

مال منم تموم شد .. عبور از آتش تموم شد .. هــــــــــعــــــی !
//
313
.
.
.
کو 313 جوانمرد ؟ تا مهدی منتظر درآید

یا حق
فارغ التحصیلی و ورود شما به جمع بیکارها رو تبریک و تسلیت و ... عرض می کنم.
پاسخ:
زدی تو خال...
خطی کشید روی تمام سوال ها
تعریف ها معادله ها احتمال ها...

×با خوندن این متن ناخودآگاه این بیت به ذهنم متبادر شد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">