...و عبور باید کرد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۹/۲۱

جان...

پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۰۸ ب.ظ
+ صبح...همسایه بیدارمان می کند...جهتــــِ تشریف فرمایی به آزمونی بس آینده ساز...

+ پلاستیکــــِ حاویــــِ مدارکـِ ارزشمندم ! در راه پاره می شود...تا باعث شود ، من برای تهیه ی پلاستیکی دیگر از مغازه ی کله پزی ، که تنها مغاز ه ی باز ِ دروازه شیراز در آن وقتــــِ صبح است ، سر در بیاورم...

+ حوزه ی امتحانی آن قدری از شهر دور است که بشود ، بوی مطبوعــــِ روستا را استشمام کرد...

+ موقعـــِ ورود به جلسه...مراقبین...بازرسی انجام دادند...تا کسی چیزی با خودش داخل نبره... و من به شدت از این که چند تا مرد ُ پِسر بی خود ُ بی جهت این بازرسی رُ نگاه می کردند...عصبانی شدم...

+ هر چی مـــِی و باده از هوای تازه ی صبح گاهی زده بودیم با دیدنـــِ این صحنه پرید...

+ هر چند به خاطـــِر ِ وضعیتی که امروزه جامعه امون داره...این عصبانیت ُ خود خوریه من محلی از اعراب نداشت...

+ با یک ربع تاخیر می رسم جلسه ی مِعماری...دکتر مهرداد ِ حجازی استاد ِ عمرانــــِ دانشگاهِـ خودمون دارن صحبت می کنن...فکر می کردم...بیشتر در مورد ِ بعد ِ هنری و معنویـــِ مسجد می خواد صحبت بشه...اما صحبت های ایشون هم در حدی هست که بشه با بعد ِ معنویــــِ مسجد ارتباط برقرار کرد...

می گن یک استاد ِ ایرانی در سالِـ 1974 گنبد ِ مسجد ِ تاجُ المُلک رُ بررسی می کنند ُ به این نتیجه می رِسند که تحت ِ بار ِ وزن  ،  نیروهای خَمِشی در این گنبد صِفرندُ فقط نیروهای غشایی داره...و تحتِــ بار ِ زِلزِله هم نیرو های خَمشی 20 درصد نسبت به نیروهای غشایی کم تراند و می شه صرفـــِ نظر کرد...وَ این قابل توجهه...می گن حتی در 900 سالِـ پیش برایــِ ایزولاسیونِـ پایه از شن های ریز استفاده کردند که امروزه در کشورهایی مثلِـ هند که می خوان هزینه ی کمتری برای از بین بردن تخریباتـِ زلزله داشته باشن از BASE ISOLATION استفاده می کنند...

از انحرافِـ قبله ی مسجد ِ جامع می گن...می گن که انحرافِـ تقریبن 13 درجه ای به خاطر ِ ملاحظات ِ معماری بوده...می گن این انحراف به صورتی هست که قبله ما بین کعبه و بیت ُ المقدس قرار می گیره...اما مسجِدِ الغدیر ِ دانشگاهِـ اصفهان که با دِقَت خوبی ساخته شده انحرافِـ 5 درجه ای قبله داره اما نه در جهتِـ بین کعبه و بیت ُ المقدس...بلکه در جهت ِ  کعبه و جنوب ِ کره زمین...

و خیلی چیز هایــِ دیگه...

عــــــــــلی عـــــــــــلی...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۲۷
مانا

نظرات  (۷)

پس اگه خدا بخواد میری دیگه...الان این پستم برا خداحافظی پیشاپیش بود با اصفهان؟خدا صبرت بده!

من تمام مدت بارون امروز تو اتاق پای لب تاب بودم!

خیلی ساله مسجد جمعه نرفتم...جدا مایه ی خجالته ولی با این که اصفهانیم از هر غیر اصفهانی ای کمتر گشتم تو اصفهان!
نه خیرم!!!
برا اینه که خود اصفهانیا دیگه اون دید توریستیو ندارن به شهر!عادت کردن یه جورایی!
البته من خیلی دلم میخواد برم تو اصفهان بگردم ولی تنهایی نمی شه.همراه مورد نظر هم در دسترس نمی باشد!
پاسخ:
حرفتو قبول نکنم پس چی کار کنم ؟ ;)
هیچی!تنها چارت همینه که قبول کنی!حرف حساب جواب نداره!
پاسخ:
تسلیم !
ما را مددی...
روشن باشید و روشن بمانید...
سلام و یا حق!!!
انشاالله که موفق بشید. حتما دوستان از هدیه ها بسی شگفت زده شدند
پاسخ:
ممنون...شما هم همین طور...
دوست عزیز این رسم الخط شما هیچ جذابیتی نداره و فقط باعث میشه آدم از خوندن مطالبت پشیمون بشه. من که سه چهار خط دووم میارم..
سعی کردین مثل رضا امیرخانی نوعی رسم الخط جدید بکار ببرین اما موفقیت آمیز نبوده این تقلید، رسم الخط امیرخانی حداقل خواناست و پدر آدمو در نمیاره
پاسخ:
من که رسم الخط ندارم !
سلام. خیلی خوب مینویسی.
یه جورایی رضا امیرخانی رو نوشتنت تاثیر گذاشته!
خوشحال میشم به من هم سر بزنی.
پاسخ:
آقا ما از خدامونه که از ایشون تاثیر بگیریم !!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">