...و عبور باید کرد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۹/۲۱

آدم کوچولوها

پنجشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ

گنگم و پر از آشوب، پر از نگرانی و بی قراری و هراس اما نه اون بی قراری که فرداش تاریکه، از اون ترسیه که می دونم برطرف خواهد شد و این باعث می شه همه ی این حسا رو تحمل کنم... امید چیز خوبیه مخصوصا وقتی واهی نباشه. 

حدود هفت ماه پیش بود در روز شهادت امام هادی علیه السلام که یه پروژه ی تایپ بهم سپرده شد که از وقتی انجامش دادم و صحبت های کارشناسی که باید تایپ می کردم رو هم زمان شنیدم یه چیزهای دیگه ای از درونم فهمیدم، چیزهایی که گمشده ی این همه مدت سرگشتگیم بودن، چیزهایی که منو به درونم بردن و بهم فهموندن مشکلاتی که دارم از چیه و چطور حل می شه. مثل یه معجزه بود، اما من خیلی از این معجزه ها دیده بودم و برام باور نکردنی نبود مخصوصا این که چند هفته قبلش سفر عتبات بودم و اونجا دعای بارزم این بود که خودمو بشناسم و راهمو پیدا کنم و دلیل دردامو بفهمم و من تا همیشه به خاطر این اجابت دعام شکرگزار آستان اون بزرگان هستم... حتی در این حد به کمکم اومدن و با این مباحث طوری آشنا شدم که نیازی نبود پولی پرداخت کنم بلکه بابت پیاده سازی فایل های صوتی شون پولی هم به دست می آرم. حقا که عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم... 

تو این مدت کش و قوس هایی داشتم مثل کسی که وقتی خود واقعیشو می شناسه و وقتی اطرافشو به یه دید دیگه نگاه می کنه و نمی خواد بپذیره و با اونا سر جنگ داره، این حالتو پیدا می کنه.

حالا اون تخته پاره ی وجودم که سرگردان در امواج خروشان روحم بود به ساحل امن آرامش رسیده اما چون می دونه راهی در پیششه که باید پاشه و اونو طی کنه یک نوع بی قراری دیگه ای گرفته که با اون سرگردانی تفاوت داره بی قراری ای که آینده اش روشن و درخشانه... ان شاءالله

من این روشنگری که برام اتفاق افتاد رو مدیون کسی نیستم به جز آقای سهیل رضایی که در باب خودشناسی به روش آقای یونگ که اتفاقا مباحثش شباهت هایی هم با فلسفه اسلامی داره من رو از این بن بست و یاس روانی به یه امیدواری دل انگیز رسوندند. 

البته درباره ی یونگ ان قلت ها فراوانه و قطعا چون انسان معصومی نیست برخی مباحثش مبتنی بر فطرت ما و اسلام ما نیست و این رو باید تشخیص داد و نباید چشم بسته همه ی مباحثش رو بدون تطبیق دادن با اسلام و اهل بیت پذیرفت اما همین که اشتراکات زیادی با معرفت النفس و خودشناسی و احادیث اهل بیت علیهم السلام داره امید بخشه.

ربنا اهدنا الصراط المستقیم...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۹
مانا

نظرات  (۲)

عالی           www.majidsoltani.ir
۰۹ آذر ۹۶ ، ۱۸:۵۰ محمد محمودی
الحمدلله رب العالمین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">